СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОГО РОКУ СТАНЦІЇ ЮНИХ ТЕХНІКІВ
Навчальний рік у СЮТ починається 1 вересня і закінчується, як правило, 31 травня. З 1 до 15 вересня здійснюється комплектування груп гуртків, для першого року навчання та доукомплектування груп другого та наступних років навчання. Цей період вважається робочим часом керівника гуртка, секції, студії або іншого творчого об’єднання.
У канікулярні,вихідні та святкові дні позашкільний навчальний заклад працює за окремим планом, затвердженим директором СЮТ.
У літній канікулярний час Станція юних техніків проводить роботу з вихованцями, учнями і слухачами в різних організаційних формах: змагання, зльоти, походи, екскурсії, збори, фестивалі, конкурси, концерти, заняття, тощо, як підсумок навчально-виховного процесу за навчальний рік, а також проводить змістовний відпочинок та організовує роботу гуртків в пришкільних таборах.
Тривалість одного заняття в СЮТ визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психо-фізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів і слухачів :
віком від 5 до 6 років - 30 хвилин ;
віком від 6 до 7 років - 35 хвилин ;
старшого віку - 45 хвилин.
• Ранок нехай починається як зазвичай у робочі дні. Організуйте сніданок, вранішні гігієнічні процедури, ранкову гімнастику. Це дисциплінує дитину і вас.
• Плануйте день разом із дітьми. Розподіляйте час таким чином, щоб робота (читання, виконання завдань і вправ) та відпочинок були в співвідношенні 40 хв. занять /20хв. відпочинку. Обов'язково слідкуйте, щоб діти не залишалися надовго без активного відпочинку.
• Учіть дітей плануванню: на аркуші паперу записуйте обов'язкові справи, які треба виконати, а також розробіть спеціальну систему заохочення. Нехай діти пишаються своїми виконаними справами.
• Слідкуйте за графіком освітнього процесу, не допускайте відставання, адже надолужити прогаяне буде важче.
• Допоможіть вашій дитині, якщо у неї щось не виходить, підтримайте.
• Хваліть дітей за виконану роботу. Діти завжди націлені на конкретний результат.
• Провітрюйте кімнату, створіть умови для активного руху: нехай діти рухаються під музику, танцюють, роблять гімнастичні вправи, дихальну гімнастику.
• Дозволяйте у визначений час спілкування онлайн. Лист або дзвінок другу та вчителю стане в нагоді. Приємне спілкування й корисна порада допоможуть вирішити будь-яке завдання.
• Пам'ятайте, що вчителі завжди готові поспілкуватися з вами та вашими дітьми в різний спосіб, надати консультацію чи практичну допомогу.
• Звертайте увагу на домашні завдання як навчальний інструмент до самостійності, а не покарання.
• Намагайтеся займатися з дитиною так, щоб вона не нудьгувала під час занять. Інтерес — найкраща з мотивацій.
• Повторюйте вправи. Розвиток розумових здібностей дитини визначають час і практика. Якщо якась вправа не виходить, зробіть перерву, поверніться до неї пізніше або запропонуйте дитині легший варіант завдання.
• Не виявляйте зайвої тривоги з приводу недостатніх успіхів і незначного просування або навіть деякого регресу вашої дитини.
• Будьте терплячими, не поспішайте, не давайте дитині завдань, що виходять за межі її інтелектуальних можливостей.
• У заняттях з дитиною треба знати міру. Не змушуйте дитину виконувати вправу, якщо вона весь час крутиться, стомилася, неврівноважена. Спробуйте визначити межі витривалості дитини, збільшуйте тривалість занять щоразу на невеликий відрізок часу.
• Бажано використовувати ігрову форму занять, оскільки діти погано сприймають чітко регламентовані, повторювані, монотонні заняття.
• Уникайте несхвальної оцінки, знаходьте слова підтримки, частіше хваліть дитину за терпіння, наполегливість тощо. Ніколи не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Формуйте в неї впевненість у своїх силах, високу самооцінку.
Суїцид – це навмисне позбавлення себе життя.
Причини суїцидальних проявів у молоді:
Поведінкові ознаки суїцидальної загрози:
· раптові зміни у поведінці й настрої, особливо ті, що віддаляють від близьких людей;
· схильність до необачних і безрозсудних вчинків;
· надмірне споживання алкоголю чи таблеток;
· раптове впорядкування своїх справ, приготування до смерті;
· нехтування зовнішнім виглядом;
· постійне прослуховування сумної музики та пісень;
· самоізоляція від родини та знайомих;
· зміна добового ритму (активність вночі та сон удень);
· збільшення або втрата апетиту;
· млявість та апатія;
· неможливість сконцентруватися та приймати рішення;
· уникнення звичайної соціальної активності, замкненість, самотність;
· почуття провини, низька самооцінка;
· різка зміна звичок, втрата інтересу до захоплень, хоббі, спорту, навчання;
· невизначені плани на майбутнє;
· агресія, прагнення того, щоб інші залишили в спокої, роздратування;
· спроби втекти з дому;
· тривалий і яскраво виражений песимізм у відношенні до майбутнього;
· самоушкодження (порізи на руках).
· прощання;
· розмови або жарти щодо бажання померти;
· повідомлення про конкретний план суїциду;
· повільна, маловиразна мова;
· вияв безпорадності і залежності;
· розпач і плач;
· самозвинувачення;
· безпосередні заяви «Було б краще вмерти» або «Я не хочу більше жити»;
· висловлювання: «Вам не доведеться більше про мене турбуватися» або «Мені все набридло», aбо «Вони пошкодують, коли я піду».
· подвійність емоцій і почуттів;
· безпорадність, безнадійність;
· переживання горя;
· ознаки депресії;
· почуття провини або відчуття невдачі, поразки;
· надмірні побоювання або страхи;
· почуття власної малозначущості;
· неуважність або розгубленість.
1. Переживання образи, самотності, відчуженості, побоювання бути незрозумілим;
2. Реальна або уявна втрата батьківської любові, нерозділене кохання, ревнощі;
3. Переживання, пов'язані зі смертю одного з батьків, розлученням батьків;
4. Почуття провини, сорому, образи, незадоволеність собою;
5. Страх перед ганьбою, приниженням, глузуванням;
6. Страх перед покаранням;
7. Любовні невдачі, вагітність;
8. Почуття помсти, погроз, шантажу;
9. Бажання привернути до себе увагу, викликати жаль, співчуття;
10.Наслідування приятелів, героїв книг, кінофільмів («ефект Вертера»).
ЩО Ж РОБИТИ?
1. Залишайтеся самими собою, щоб дитина сприймала вас як щиру, чесну людину, якій можна довіряти;
2. Дитина має почуватися з вами на рівних, як із другом. Це дозволить встановити довірливі, чесні стосунки. Тоді вона зможе розповісти вам про свої проблеми та труднощі;
3. Важливо не те, що ви говорите, а як ви це говорите, чи є у вашому голосі щире занепокоєння, турбота про дитину;
4. Говоріть з дитиною на рівних, не варто діяти, як вчитель або експерт, розв’язувати кризу прямолінійно, це може відштовхнути дитину;
5. Зосередьте увагу на почуттях дитини, на тому, що вона замовчує, дозвольте їй розповісти про свої проблеми;
6. Не думайте, що вам слід говорити відразу, коли виникає пауза в розмові, використовуйте час мовчання для того, щоб краще подумати і вам, і дитині;
7. Виявляйте щире співчуття й інтерес до дитини, не перетворюйте розмову з нею на допит, ставте прості, щирі запитання («що трапилося?», «розкажи мені», «давай поговоримо про це»);
8. Спрямовуйте розмову в бік душевного болю, а не від нього, адже ваш син або донька саме вам, а не чужим людям, може повідомити про інтимні, особистісні проблеми;
9. Намагайтеся побачити кризову ситуацію очима своєї дитини, ставайте на її бік, а не бік інших людей, які можуть завдати їй болю;
10.Дайте можливість вашій дитині знайти свої власні відповіді, навіть тоді, коли вважаєте, що краще знаєте вихід із кризової ситуації;
11.Ваша роль полягає в тому, щоб надати дружню підтримку, вислухати, бути зі своєю дитиною, коли та страждає, навіть якщо вирішення проблеми начебто не існує.
12.Обійміть дитину. Для гарного самопочуття необхідно обійматися 8 разів на день;
13.Сприймайте дитину як самостійну дорослу особистість з її індивідуальним світоглядом, цінностями, переконаннями, бажаннями та вимогами;
14.Покажіть, що дитина вам небайдужа, дайте відчути, що вона бажана;
15.Якщо ви не знаєте, що говорити, не кажіть нічого, просто будьте поруч.
16.Якщо ви відчуваєте, що дитина відхиляє вашу допомогу, то слід пам’ятати, що вона водночас і прагне, і не хоче її; тому для досягнення позитивного результату необхідні м’якість і наполегливість, терпіння й максимальний прояв співчуття і любові тощо.
17.Якщо бачите, щоконтакт неналагоджується— потрібнообов’язково звернутися дофахівців (практичного психолога, соціального педагога, психотерапевта, психіатра).
ü Будьте уважними до своєї дитини, цікавтесь її життям.
ü Показуйте дитині, що ви її любите (частіше обіймайте).
ü Підтримуйте в складних ситуаціях.
ü Умійте вислухати свою дитину.
ü Будьте тактовні.
ü Не залишайте дитину наодинці з проблемою.
ü Не порівнюйте вашу дитину з іншими.
ü Разом шукайте конструктивні підходи до вирішення проблем.
ü Не читайте нотації.
ü Не ігноруйте дитину.
ü Не говоріть «Хіба це проблема», «Ти живеш краще за інших» тощо.
ü Не смійтеся над проблемами дитини.
ü Дайте дитині можливість зрозуміти, що ВОНА НЕ ОДНА!
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.